Nyheder​

(10. Januar 2022)

De første navne er præsenteret til årets festival 2022

De første navne er blevet offentliggjort og du kan følge med under fanebladet musik. Her kan du se årets navne, samt omtale af disse. 

(14. oktober 2021)

Samsø Festival indkalder til generalforsamling

Samsø Festival indkalder hermed til ordinær generalforsamling til afholdelse på

Flinchs Hotel
fredag den 5. november 2021

kl. 20.00

Dagsorden
1. Valg af dirigent.
2. Bestyrelsens beretning ved formanden
3. Aflæggelse af regnskab
4. Valg til bestyrelsen
5. Valg af 3 suppleanter
6. Valg af revisor
7. Valg af bilagskontrollanter
8. Indkomne forslag
9. Eventuelt

Forslag der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være bestyrelsen i hænde senest 14 dage (22. oktober) før afholdelsen. Bedes sendt til info@samfest.dk

Kontingent for 01.10.2021-30.09.2022 skal være betalt forud for generalforsamlingen for at opnå stemmeret (kan ikke betales ved indgangen).

Blandt dem, der har indbetalt kontingent den 31.10.2021, trækkes lod om følgende gevinster:

1. præmie: gavekort på 1.000 kr.
2. præmie: gavekort på 500 kr.
3. præmie: gavekort på 250 kr.

Gavekortene kan bruges i festivalens salgssteder i uge 29 2022.

Med hyggelig hilsen
Bestyrelsen Samsø Festival

8/10 2020
Samsø Festival 

Indkalder hermed til ordinær generalforsamling til afholdelse på Flinchs Hotel.

Fredag ​​den 6. november 2020 kl. 20.00.

Dagsorden:

1.​Valg af dirigent

2.​Bestyrelsens beretning ved formanden.

3.​Aflæggelse af regnskab.

4.​Valg til bestyrelsen.

5.​Valg af 3 suppleanter.

6.​Valg af revisor.

7.​Valg af bilagskontrollanter.

8.​Indkomne forslag.

9.​Eventuelt.

Forslag der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være bestyrelsen i hænde senest 14 dage (18. oktober) før afholdelsen.
Bedes sendt til info@samfest.dk

Kontingent for 1/10 2020 - 30/09 2021 skal være betalt for at have stemmeret ved generalforsamlingen.
Skal være betalt inden generalforsamlingen. (kan ikke betales ved indgangen)
Blandt dem der har indbetalt kontingent den 31/10 2020 trækkes lod om følgende gevinster:
1. præmie gavekort på 1.000,-kr
2. præmie gavekort på 500,-kr
3. præmie gavekort på 250,- kr
Gavekortene kan kun bruges i festivalens salgssteder i uge 29 2021

NB. For at overholde gældende Covid-19 regler (pt. forsamlingsforbud over 50 personer) er tilmelding til generalforsamlingen nødvendig og skal ske på info@samfest.dk senest 18/10 2020 kl. 20.00.
Ud fra antal tilmeldinger og gældende Covid-19 regler tages endelig stilling til generalforsamlingens afholdelse på et bestyrelses møde den 19/10

23/06 2020
Billetsalg til 2021 er nu startet​

Du finder link til køb af billet til 2021 HER

Alle der har ønsket at få beløbet for sin købte billet til 2020 har nu haft mulighed for dette.
​Ticketmaster sendte sidst i maj mail til samtlige kunder.
​Den mail blev sendt til den emailadresse som man i sin tid har modtaget sin billet på
​De som ønskede at få billetkøbet retur skulle udfylde en formular med tilbagebetalings oplysninger.
​Denne formular skulle sendes til Ticketmaster senest 1.juni.
​Ticketmaster har oplyst at beløbet vil blive tilbagebetalt i løbet af 1 - 2 måneder.
​Det glæder os meget at 2/3 dele af de købte billetter til 2020 nu vil være gældende til 2021.
​Med andre ord, har du valgt at overføre din billet til 2021 er det den du har købt til at være gældende til 2020 der skal bruges ved tjekinn i 2021.
Har du købt en familie billet som er gældende for en voksen og et barn der er fyldt 13 - 15 år, i 2020 vil den billet som er købt til at gælde for 2020, give adgang for et barn på 13 - 16 år ved tjekinn i 2021
​Ligeledes vil en overført voksen billet fra 2020 give adgang for en voksen og et barn der er fyldt 14 år.
​Dette er kun gældende for overførte billetter fra 2020 og ikke en nykøbt til 2021.

Du har mulighed for at gå ind på din profil hos Ticketmaster og tjekke at din billet er aktiv og derved gældende til 2021.

Har du købt din billet lokalt på Samsø, festivalens kontor eller hos Euronics behøver du ikke at gøre noget, billetten til 2020 er gældende til 2021

06/06 2020

Vi har nu afsluttet perioden med at kunne få refunderet købte billetter via Ticketmaster.
​64 % har valgt at overføre den købte billet til 2021, det glæder os meget.
​Vi har nu afregnet beløbet med Ticketmaster så de vil nu begynde at tilbageføre beløbene til det betalingskort billetterne er betalt via.

Der kan gå en rum tid inde alle disse transaktioner er gået igennem, vi er jo langt fra den eneste festival de har med at gøre.

Om kort tid vil billetsalget til 2021 så gå igang.

Linket til køb vil komme her på hjemmesiden under Billet, så snart vi har modtaget det.
Har du købt billetterne her på øen bedes du sende en mail til billet20-21@samfest.dk så vi kan ombytte den til 2021

30/04 2020

Kære alle festival venner.

Tiden er inde til at solen skal skinne over Samsø og over Danmarks hyggeligste igen.

Vi arbejder stadig benhårdt på at få styr på konsekvenserne af aflysningen i 2020, men også på hvordan vi får lavet Danmarks hyggeligste 2021.
Arbejdet med at lave nye kontrakter med musikere, leverandører og sponsorer går godt, og vi aner lys ude i horisonten.

Dog har vi også brug for dig.
Om kort tid vil Ticketmaster kontakte dig ang. mulighederne for enten at få penge tilbage for købte billetter, eller at beholde og dermed ombytte købte billetter til 2020 til Danmarks hyggeligste 2021.
Vi i Danmarks hyggeligste vil gerne opfordre til at I vælger at støtte os ved at beholde billetter til 2021.
Samtidig har du billetten til 2021 til 2020 pris.

Vi lover til gengæld at I får en fed festival med musik, sol, strand og vand lige midt i Danmark, hvor alle vores skønne medhjælpere vil tage godt imod jer, og give jer, sammen med alle vores musikere, den bedste og hyggeligste festival oplevelse i 2021.

På gensyn i 2021
Pas godt på jer selv til da.

Venlig hilsen Samsø Festival

Følg med her på vores hjemmeside samfest.dk og vores facebook

Til alle jer der har købt billet på festivalkontoret eller ved Euronics i Tranebjerg, må vi bede om at sende en mail til billet20-21@samfest.dk indeholdende enten billede eller scanning af de(n) billet(ter) i har købt, så vil festivalen lige så snart billetterne til 2021 er lavet tilsende jer nogle nye billetter.

Hvis i ikke ønsker jeres billet(er) overført til 2021skal i medsende registrerings og konto nummer.

13/04 2020

Vi får i denne tid mange henvendelser omkring muligheden for at overføre billetten fra 2020 til 2021.
Det er vi meget glade for, da vi også meget gerne vil denne løsning.
Der er dog en hel del spørgsmål som trænger sig på og som vi skal have afklaret.
Under alle omstændigheder vil købte billetter blive refunderet hvis dette ønskes.

Alle som har købt billet på Ticketmaster vil få en mail med tilbud på ombytning eller om ønske om tilbage betaling.
​Der vil dog gå lidt tid inden det kan startes op.

Vi vil dog helst at så mange billetter som muligt overføres til 2021.
Der er flere juridiske / regnskabsmæssige spørgsmål som vi skal have afklaret forinden vi kan på begynde en ombytning.
Det vil i begge løsnings modeller være via Ticketmaster, der har oplysninger om alle vore købere, som vil stå for ombytningen eller en tilbagebetaling.
Ved en overførsel fra 2020 til 2021 vil der også skulle udstedes i en ny billet, det vil også være Ticketmaster der vil stå for den administration.
Vi beder derfor om lidt tålmodighed, da hele dette arbejde med forskellige myndigheder skal afklares så det kan give os et overblik.
Samt det forhold at Ticketmaster forståeligt nok har meget travlt og det er påske.

06/04 2020
​Efter Statsministerens pressemøde her til aften lukkes der ned for festivaler og andre større arrangementer til og med august måned.
Vi stilles derved i Samsø Festival i en situation som vi aldrig før har været i.
​Det er vi selvfølgelig ikke alene om.
​Det kræver at vi får lidt tid til, for det første, at sunde os over ud meldingen fra Mette Frederiksen, dernæst hvad er så det næste skridt vi skal foretage os.
​Det søger vi råd om hos ligesindede festivaler igennem vores brancheforening Dansk Live.
​Der er rigtig mange forhold som der skal tages i ed.
​Derfor beder vi om at vi i bestyrelsen får tid til dette.
​Der er og vil komme en masse spørgsmål som vi ikke på stående fod har mulighed for at kunne svare på.

24/03 2020
​Musikoffentliggørelse Skærtorsdag er Aflyst
Efter forlængelsen af forsamlings forbuddet aflyses arrangementet i Sejlerstuen Skærtorsdag.
​Vi arbejder på en løsning for at få offentliggjort spilletiderne inden så længe.

17/03 2020
CORONAVIRUS/COVID-19​

Fylder rigtig meget i samfundet lige nu.
​Der tages mange initiativer til at hindre smitte spredes alt for hurtigt.
Samsø Festival følger naturligvis udviklingen nøje, via vores brancheforening, Dansk Live, som er i løbende dialog med Sundhedsstyrelsen og følger i øvrigt myndighedernes retningslinjer.
​Lige nu fortsætter planlægningen af årets festival som hidtil, og vi glæder os til en god festivalsommer og nogle gode koncerter.

​Der kan læses mere på
www.coronasmitte.dk omkring Covid-19.
​Vi kan opfordre til at følge de mange råd på den hjemmeside.

En af de faste ting igennem et festival-år, er formandsmødet som skulle have været afholdt her den 14/3.
​Et møde hvor vi mødes for at fortælle lidt om bestyrelsen planer for årets festival .
Mødet aflyste vi først på ugen, før de endnu skrappere tiltag trådte i kraft.
Festivalens mange formænd og stedfortrædere kommer fra det meste af landet og da man i flere tilfælde godt kan være smittebærer uden selv at vide det, valgte vi at aflyse mødet.

Planlægning af årets festival er dog fortsat godt i gang.
Musikprogrammet er klar til offentliggørelse Skærtorsdag i Sejlerstuen på Ballen Havn.
Vi håber at den værste virus er drevet over til den tid, så det kan afholdes, hvis ikke vil vi offentliggøre spilletiderne på vores hjemmeside og Facebook.

Af nye tiltag til årets festival er, at vi i år har valgt at gå kontantløs, således at forstå, at der ikke kan betales med kontanter i festivalens barer og salgsboder.
Der kan fortsat betales med diverse betalingskort som du bruger til daglig.
På det armbånd som giver adgang til festivalen er påsat en chip som kan bruges til betaling.
Der er ikke indsat beløb på armbåndschippen når det udleveres.
Optankning / indsættelse kan ske i en speciel bod (Optank) som bliver placeret lige ved siden af der hvor du får dit armbånd på.
Her kan du få indsat/tanke beløb på chippen. Betaling her er gangbar mønt eller overføres fra dit almindelige betalingskort.
Skulle du ikke få brugt hele beløbet på chippen, kan du senest søndag kl. 14.00 gå hen til ”Optank” og få det overskydende beløb ført tilbage til dit betalingskort.
Beløbet vil ikke blive udbetalt kontant.
Når man ikke at få beløbet retur søndag, vil man kunne finde en blanket på hjemmesiden.
​Den udfyldes med navn og kontonummer hvor til overskydende beløb kan overføres.
Sammen med den blanket skal medsendes et billede af chippens nummer på armbåndet.
Der vil blive trukket et gebyr på 25,-kr for denne administration.
Nærmere instruktion vil være at finde på pladsen og på hjemmeside før festivalen går i luften.

Flaskeboden udbetaler heller ikke kontanter, der udskrives en bon på beløbet, som man kan gå hen i ”Optank” og få sat ind på sit armbånd eller betalingskort.

Vi fortsætter med at bruge de miljøvenlige Stackcup, der vil dog ikke i år blive udleveret polet til brug ved næste køb.
​Man opfordres til at gemme sit krus til næste køb.
Administrationen af disse poletter har vist sig at være stor for barpersonalet, derfor er de fravalgt i år.

Vi har stor efterspørgsel efter campingvognspladser, til både gæster og medhjælpere.
Vi arbejder derfor i øjeblikket på at finde flere pladser.
På campingområdet sætter vi også begrænsninger på boom-blastere og især på hvor højt de må spille efter kl. 24.00.
Det har vist sig nødvendigt, efter vi siden sidste år har modtaget adskillelige klager over for høj musik efter midnat.
Vi prøver efter bedste evne at indrette campingområderne bedst muligt, for det er jo festival hvor der går fest i den.

Vores bod område indrettes lidt anderledes for at opfylde ønsker fra vores mange bodholdere.

Garagen får et nyt og lidt større telt, så publikum bedre kan se de optrædende, samt lidt flere meter barflade.

Luksusbaren ændres, vi er i gang med selv at opbygge denne. Det er en meget populær bar som vi gerne vil udbygge.

Vi har fået aftale med Samsø Rederi om, at vi har personale med tirsdag og onsdag, således at gæster kan få sat armbånd på allerede på færgen til Samsø fra Hou.
Bagage kan tilbydes at blive fragtet fra Hou og direkte til festivalpladsen, det er Samsø Rederi der laver dette tiltag igen i år.

09/03 2020

CORONAVIRUS / COVID-19​

Samsø Festival følger naturligvis udviklingen nøje,  via vores brancheforening, Dansk Live, som er i løbende dialog med Sundhedsstyrelsen og følger i øvrigt myndighedernes retningslinjer.

​Lige nu fortsætter planlægningen af årets festival/vores arrangementer som hidtil, og vi glæder os til en god festivalsommer/nogle gode koncerter.
​Der kan læses mere på www.coronasmitte.dk

08/01 2020
Samsø Festival ønsker alle et godt nytår.
​Vi har igen i år et rigtig godt salg af billetter til årets festival i uge 29, så vi forventer at der igen i år kan meldes udsolgt inden festivalen starter.
​Mange bands er allerede offentliggjort så følg med løbende her på vores hjemmeside samt ikke mindst på vores facebook side.
​Spilletiderne for de enkelte bands offentligøres den 9/4 2020, (skærtorsdag ) i sejlerstuen på Ballen Havn, alle er velkomne.

12/11 2019
Fredag 1. november afholdte Samsø Festival Forening sin årlige generalforsamling.
​Den blev afholdt på Brundby Rock Hotel i go ro og orden.
​Formanden fortalte om festival året i ord og tal, og kasseren gennemgik regnskabet både for foreningen og for selve Festival arrangementet.
​Festivalen 2019 gav et overskud på 969.183 kr.
​Efter generalforsamlingen skulle overskuddet uddeles til øens foreninger.
​I alt var der i 2019 ansøgt om ca. 1.6 million fra de foreninger som havde valgt at søge andel i overskuddet.
​Det var derfor med stor glæde at Festivalen kunne uddele næsten 1 million kr til mange gode formål i foreningerne.
​Formål som kommer både trænere, ledere og udøvere til gode.
​Danmarks hyggeligste er allerede i gang med at planlægge 2020 og de første 5 navne er blevet præsenteret.
​Se mere her på hjemmesiden eller følg med på facebook.
​Vi ses i uge 29 2020 lige midt i Danmark til musik, sol, strand og vand. 

29/09 209

Samsø Festival Forening afholder ordinær generalforsamling på
​Brundby Rock Hotel, fredag den 1. november 2019 kl. 20.00:
​Dagsorden i følge vedtægterne.

25/7 2019
​Salget af Early Bird billetter til 2020 er udsolgt her den 25/7.

Alle andre billettyper kan nu købes på Ticketmaster


​23/07 2020

Efter en hel fantastisk festival i 2019 er nu godt igang med at evaluere årets festival.
​Herefter går vi så småt kan gå igang med at planlægge næste års festival i uge 29 2020.
​Hele musikprogrammet  til 2020 offentliggøres i Sejlerstuen, Ballen Havn,  Skærtorsdag den 9 april 2020 kl. 14.00


2019​

Vi oplever i år et helt fantastisk billetsalg.
Aldrig før har vi på dette tidspunkt 15/04 2019 solgt så mange billetter, som i tidligere år på samme tidspunkt.
​Det glæder os meget.
​Det skulle ikke undre at vi kan melde udsolgt medio maj.
​Næste begivenhed er offentliggørelsen af hele musikprogrammet.
​Det sker skærtorsdag (18/4 2019) kl. 14.00 i Sejlerstuen på Aavej 2 Ballen Havn.
​Dørene åbnes kl. 13.30.

Referat fra generalforsamling i Samsø Festival d. 2. nov. 2018 kl. 20 på Flinchs Hotel.

Dagsorden:

1.​Valg af dirigent.

Ole Hemmingsen blev valgt som dirigent og takkede for valget.
Han konstaterede, at generalforsamlingen var lovligt indvarslet ved annonce i Samsø Posten og til medlemmerne via Memba, 3 uger før afholdelse (12.10.2018).

2 stemmetællere blev valgt – Annette Andersen og Søren Jørgensen.

2. Bestyrelsens beretning ved formanden.

Formand Einar Mortensen aflagde bestyrelsens beretning.

Desuden viste formanden en orientering om, hvor i landet billetter på TicketMaster bliver købt.

Der fremkom ingen spørgsmål til beretningen.
3. Aflæggelse af foreningens regnskab.

Kasserer Sonja Bissø aflagde foreningens regnskab, der efterfølgende blev godkendt af general-

forsamlingen.

Sonja Bissø orienterede om og gennemgik herefter selve festivalens regnskab.

Resultat/overskud ender på 627.265,- kr., der skal udloddes til almennyttige foreninger.

Regnskabet for selve festivalen blev taget til efterretning.
4. Valg til bestyrelsen.

På valg er:
Kirsten Vadmand, Anders H. Laursen, Claus Jensen samt Sonja Bissø.

Alle modtager genvalg.

Bestyrelsen foreslog genvalg af Kirsten Vadmand, Anders H. Laursen, Claus Jensen samt Sonja

Bissø, og da der ikke fremkom andre forslag blev ovennævnte genvalgt.

5. Valg af 3 suppleanter.

Leif Nielsen, Merete Buchhave samt Brian Madsen er på valg.

Bestyrelsen foreslog genvalg af: Leif Nielsen, Merete Buchhave samt Brian Madsen og da der

ikke fremkom andre forslag blev ovennævnte genvalgt i nævnte rækkefølge som 1., 2. og 3.

suppleant.


6. Valg af revisor.

På valg er Realvision /v Torsten Sørensen.
Bestyrelsen foreslog genvalg af Realvision, og da der ikke fremkom andre forslag blev Real-

vision genvalgt.

7. Valg af bilagskontrollanter.

På valg er Niels Erik Bøhm og Anton Lambæk og som suppleant er Jonny Hansen på valg.

Alle modtager genvalg
Bestyrelsen foreslog genvalg af alle tre, og da der ikke fremkom andre forslag blev de valgt.

8. Indkomne forslag.
Bestyrelsen foreslog uændret kontingent på 150,-kr årligt.

Forslaget blev godkendt af generalforsamlingen.

Spørgsmål fra salen: Har Samsø Festival tænkt på, at der er nye regler for certifikater om-

kring teleskoplæsser og trucks – svaret var JA, der er taget med i overvejeserne.


9. Eventuelt.
Der blev foretaget lodtrækning blandt indbetalt kontingent.

Vinder af 1. præmie, gavekort på 1.000 kr. Emil Stjerne Wennergaard

Vinder af 2. præmie, gavekort på 500 kr. Brian (Bamse) Jensen

Vinder af 3. præmie, gavekort på 250 kr. Helle Andersen

Herefter foretoges udlodning af festivalens overskud til øens foreninger ud fra de modtagne

ansøgninger:
Handicapforeningen på Samsø 5.500 kr.

Gigtforeningen på Samsø 5.500 kr.

Samsø Folkedansere 6.500 kr.

Samsø Tennisklub 8.500 kr.

Samsø Sportsfiskerforening 11.000 kr.

BBUI 12.000 kr.

Ballen Badebro Laug 12.000 kr.

Samsø Dartklub 20.000 kr.

Spejderne Angantyr Samsø 21.000 kr.

Samsø Rideklub 22.265 kr.

Samsø Golfklub 40.000 kr.

Samsø Jagtforening 48.000 kr.

TIF 55.000 kr.

Samsø Roklub 100.000 kr.

Samsø Skytteforening 130.000 kr.

SIK 130.000 kr.

Thomas Jakobsen fortalte om og fremviste plakaten for 2019 – baggrunden på plakaten består af

Navne på de bands, der har spillet på festivalen siden starten.

De første navne til 2019 blev offentliggjort på generalforsamlingen, nemlig Thøger Dixgaard,

Michael Learns to Rock, Status Q og TV2.

De næste navne kommer I løbet af de næste 14 dage/3 uger.

Dirigenten takkede for god ro og orden og erklærede generalforsamlingen for afsluttet.

Ref./Merete                 

09/10 2018 

  • Alle medlemmer indkaldes hermed til ordinær generalforsamling

    Samsø Festival
    Indkalder hermed til ordinær general forsamling til afholdelse på Flinchs Hotel.

    Fredag den 2. November 2018 kl. 20.00.

    Dagsorden:

    1. Valg af dirigent
    2. Bestyrelsens beretning ved formanden.
    3. Aflæggelse af regnskab.
    4. Valg til bestyrelsen.
    5. Valg af 3 suppleanter.
    6. Valg af revisor.
    7. Valg af bilagskontrollanter.
    8. Indkomne forslag.
    9. Eventuelt.
    Forslag der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være bestyrelsen i hænde senest 14 dage (19 oktober) før afholdelsen.
    Bedes sendt til info@samfest.dk

    Med hyggelig hilsen

    Bestyrelsen bag Samsø Festival.

    Efter generalforsamlingen er indbudt de foreninger som vil modtage del i festivalens overskud fra årets festival.

    Kontingent for 1/10 2018 – 30/09 2019 skal være betalt for at have stemmeret ved generalforsamlingen.
    Blandt dem der har indbetalt kontingent den 31/10 2018 trækkes lod om følgende gevinster:

    1. præmie gavekort 1.000,- kr
    2. præmie gavekort 500,- kr
    3. præmie gavekort 250,- kr.
      Gavekortene kan kun anvendes i festivalens salgssteder i uge 29 2019.

17/07 2018
​Her ved campingpladsens åbning tirsdag morgen kan meldes udsolgt af partoutbilletter.

Der sælges 1 dags billetter ved indgangen, til onsdag og torsdag. Her der kun meget få billetter til torsdag.

11/07 2018

Med kun en uge til at Danmarks hyggeligste åbner dørene og dermed lukker tusindvis af glade festival deltagere ind på campingområdet til årets festival, den 29. udgave, kan vi fortælle om et forrygende billetsalg.
​Festivalen på Samsø er blevet populær som aldrig før, og med hygge, sol, strand, vand og musik er det også en helt unik festival oplevelse man får på Danmarks hyggeligste.

Flere billettyper er allerede udsolgt og med salgsflowet og vejrudsigten i mente håber festivalen igen i år at kunne melde totalt udsolgt inden pladsen åbner for koncerter onsdag den 18. juli. I år bliver det Carl Emil Petersen, måske bedst kendt som frontmand og sangskriver for gruppen Ulige Numre, som åbner på store scene og med et solidt og bredt repertoire af kunstnere, kan det igen kun blive en fantastisk og hyggelig festival på solskinsøen. Se program på www.samfest.dk vores Facebook eller samfest APP

Der vil i år være ændret lidt på pladsen i form af omrokering og ændring af nogle barer.
​Derudover vil der være mere aktivitet ved Beach baren i form af strandfodbold.

Samsø som grøn ø bakker vi som festival også op om, og beder dig hjælpe med at passe på miljøet.
​Vi bruger derfor miljørigtige kvalitetskrus fra Stack Cup som kan bruges igen og igen.
​Du får mindre skrald og mere hygge for pengene på Samsø festival. Du kan læse mere om disse krus og hvordan retursystemet fungere på vores hjemmeside www.samfest.dk så du er klar til hygge og fest på Samsø.

Har du endnu ikke nået at købe din billet eller mangler der økonomi, så har du stadig mulighed for at blive medhjælper på Danmarks hyggeligste festival.
​Flere områder mangler hjælpere, så ring eller skriv til vores kontor og hør nærmere om denne unikke mulighed for at komme til Samsø.

Sol og sommer er over Danmark og i særdeleshed Samsø.
​Der er meget tørt og dermed stor brandfare.
​Vi vil derfor gerne appellere til alle vores dejlige festival deltagere om at være ekstra opmærksomme og påpasselige.
​Vi vil så gerne at I alle kommer sikkert hjem igen, så alle kan vende tilbage til næste år hvor vi fejrer 30 års jubilæum.

Go festival, vi glæder os til at se jer alle. 

21/06 2018
​Så er 2-dages billeterne udsolgt og kun meget få 3-dages billetter tilbage.
​4-dages forventes udsolgt inden længe.

  • REFERAT:

    Referat fra generalforsamling 03 nov. 2017 Brundby Rockhotel kl. 20.00

    Dagsorden:

    Formand Einar Mortensen bød velkommen til forsamlingen og gennemgik dagsordenen.

    1. Valg af dirigent.
    2. Valg af stemmetællere og referent.
    Bestyrelsen foreslog Ole Hemmingsen som dirigent, der efterfølgende blev valgt uden modkandidater.

    Dirigenten konstaterede, at generalforsamlingen var lovligt indvarslet i henhold til ved-

    vægterne, ved annonce i Samsø Posten d. 5. oktober 2017 samt varsling til medlem-

    merne via medlemskartoteket.

    Bestyrelsen foreslog Jane Jørgensen og Henrik Nejlund som stemmetællere, og de blev

    efterfølgende valgt uden modkandidater.

    Bestyrelsen foreslog Merete Buchhave som referent, der også blev valgt.

    1. Bestyrelsens beretning ved formanden.
    Bestyrelsens beretning blev aflagt af formanden, og generalforsamlingen godkendte

    beretningen. Der blev ikke stillet spørgsmål til beretningen.

    1. Aflæggelse af foreningens regnskab.
    Gennemgang af arrangements regnskab.

    Sonja Bissø fremlagde regnskabet for Samsø Festival Forening.

    Spørgsmål fra salen: Der savnes udskrift af regnskabet!

    Dette var en forglemmelse og regnskab for foreningen blev straks omdelt.

    Regnskabet for foreningen blev efterfølgende godkendt.

    Herefter blev regnskabet for selve festivalen fremlagt og gennemgået. Dette regnskab

    er til orientering og kræver ikke godkendelse af generalforsamlingen.

    Festivalens overskud til udlodning til almennyttige foreninger udgjorde 530.013 kr.

    1. Valg til bestyrelsen.
    På valg er Einar Mortensen og Thomas Jakobsen, og modtager genvalg.

    Jacob Andersen er ligeledes på valg, men modtager ikke genvalg.

    Bestyrelsen foreslog i stedet nyvalg af Heine Jensen til bestyrelsen.

    Heine Jensen fortalte lidt om sig selv, bl.a. at han startede på el-holdet for 21 år siden

    og var der i en del år, så han er således ikke ukendt med Samsø Festival.

    Da der ikke fremkom andre forslag, blev Einar Mortensen og Thomas Jakobsen gen-

    valgt og Heine Jensen nyvalgt til bestyrelsen.

    1. Valg af 3 suppleanter.
    På valg er Leif Nielsen og Merete Buchhave, og da Claus Jensen som 1. suppleant er

    indtrådt i bestyrelsen i stedet for Henning Kok Larsen, foreslog bestyrelsen Brian Mad-

    sen som nyvalgt suppleant.

    Brian Madsen fortalte lidt om sig selv, bl.a. at han har været medhjælper i Samsø

    Festival i mange år, og han er således heller ikke ukendt med festivalen.

    Da der ikke fremkom andre forslag blev de ovennævnte suppleanter valgt. Og i oven-

    nævnte orden, dvs. Leif Nielsen 1. suppleant, Merete Buchhave 2. suppleant og Brian

    Madsen 3. suppleant.

    1. Valg af revisor.
    På valg er Realvision v/Torsten Kruse Sørensen, og han modtager genvalg.

    Da der ikke fremkom andre forslag blev ovennævnte valgt.

    1. Valg af bilagskontrollanter.
    På valg er Anton Lambæk og Niels Erik Bøhm, samt suppleant Jonny Hansen.

    Da der ikke fremkom andre forslag blev alle 3 genvalgt.

    1. Indkomne forslag.
    Bestyrelsen foreslog uændret kontingent på 150 kr., hvilket blev vedtaget af gene-

    ralforsamlingen. Der er ikke indkommet andre forslag.


    1. Eventuelt.
    Herefter blev udlodningen af overskuddet til almennyttige foreninger foretaget:

    Handicapforeningen på Samsø 5.000 kr.

    Nordby Ungdoms- og Idrætsforening 5.000 kr.

    Ballen/Brundby Ungdoms- og Idrætsforening 5.000 kr.

    Nordby Ungdoms- og Idrætsforening 5.000 kr.

    Gigtforeningen på Samsø 5.000 kr.

    Onsbjerg Gymnastik- og Idrætsforening 5.000 kr.

    Samsø Sportsfiskerforening 5.000 kr.

    Samsø Folkedansere 7.500 kr.

    Samsø Tennisklub 7.500 kr.

    Det Danske Spejderkorps på Samsø 25.000 kr.

    Samsø Dart Club 25.000 kr.

    Samsø Rideklub 30.000 kr.

    Samsø Golfklub 30.000 kr.

    Samsø Jagtforening 40.000 kr.

    Tranebjerg Idrætsforening 50.000 kr.

    Samsø Roklub 70.000 kr.

    Samsø Skytteforening 75.000 kr.

    Samsø Idræt & Kultur (SIK) 139.388 kr.

    Til fordeling i afdelingerne i SIK og gerne efter festivalens anbefaling.

    De afgåede bestyrelsesmedlemmer, Jacob Andersen og Henning Kok Larsen fik en

    stor tak for deres arbejde i bestyrelsen og for festivalen.

    Dirigent, bilagskontrollanter og referent fik også en stor tak.

    Dirigenten takkede herefter for god ro og orden og erklærede generalforsamlingen

    for afsluttet.

    Efterfølgende oplyste Kirsten Vadmand om de første 4 musiknavne til næste års

    Festival, nemlig Karl Emil, Johnny Madsen, Burhan G og Thomas Helmig.

    Ref./Merete 

Samsø Festival, Danmarks hyggeligste sluttede lørdag med et brag af en fest sammen med Gnags.
​Det har været nogle fantastiske dage med masser af go musik og underholdning med mere end 40 fede koncerter, hygge og dansk blandet sommervejr.
​Festivalen er gået forrygende og vi vil gerne sige 1000 tak for en fantastisk festival og fest.
​Vi kan næsten ikke vente til næste år hvor vi håber I alle kommer igen. I har været et fantastisk publikum, nogle flittige medhjælpere, gode leveradører og dejlige samarbejdspartnere. Sammenpakningen og oprydningen er i fuld gang og snart ligner pladsen igen en lille græsmark som blot venter på at det igen skal blive uge 29 på solskinsøen.
​Billetsalget er startet til 2018 som er den 29. udgave af Danmarks hyggeligste.
​Følg med her på hjemmesiden og facebook. Go' sommer og på hyggeligt gensyn i 2018.

Hyggelig hilsen

Samsø Festival

17/07 2017. Samsø Festival kan nu melde udsolgt for alle partout - 2 og 3 dages billetter, samt dagsbilletter til fredag og lørdag.

Dagsbillet til onsdag og  torsdag (torsdag meget få billetter) , disse billetter sælges kun på dagen ved indgangen.

15/7 2017 16.00
​Vi kan nu melde udsolgt af campingvogns pladser.
​Ligeledes er der udsolgt af 3 og 2-dages billetter samt dags billet til lørdag.

Som noget nyt her i 2017 er det lykkedes at få direkte busser til festivalpladsen fra begge færge havne.

Under PRAKTISK her på hjemmesiden finder du bustiderne.
​Billet til den direkte bus til festivalpladsen fra Sælvig købes ombord på færgen under overfarten.
​Billet til den direkte bus fra Ballen Færgehavn købes ved indstigning til bussen

Billet til den direkte bus til færgerne søndag købes på færgernes fælles kontor på festivalpladsen.

Dette kontor ligger lige til højre for indgangen til selve festivalpladsen.

​Direkte bustider og fra Sælvig finder du HER

til og fra Ballen Færgehavn finder du HER

Igen i år kører der natbusser fra festivalpladsen.

Den kører ad 2 gange 01.15 mod det sydlige af øen, ender i Kolby Kaas
​ca. 02.00 til det nordlige af øen, ender i Nordby.

Natbus planen kan du finde HER

Generalforsamling

Samsø Festivalforening har afholdt ordinær Generalforsamling fredag den 4 november på Brundby Rockhotel.

Du kan læse bestyrelsens beretning her 

Referat fra generalforsamlingen finder du her

Bestyrelsen har efterfølgende konstitueret sig således:
​Formand                    Einar Mortensen
​Næstformand           Thomas Jakobsen
​Kasserer                     Sonja Bissø
​Bestyrelsesmedlem Kirsten Vadmand

​Bestyrelsesmedlem Henning Kok Larsen

Bestyrelsesmedlem Jacob Andersen
​Bestyrelsesmedlem Anders H. Laursen

1. Suppleant              Claus Jensen
​2. Suppleant              Merete Buchhave
​3. Suppleant              Leif Skovgaard Nielsen

​Samsø Festival, Danmarks hyggeligste siger tak for i år.

Vi kunne igen i år melde udsolgt, og på trods af de mange mennesker på den lille ø i Kattegat blev det igen Danmarks hyggeligste med masser af hygge både på campingområderne og musik pladsen, solbadning og badeture da vejrguderne igen var med os på Samsø, samt mere end 40 fede koncerter.
Både vagter og samaritter melder om en meget rolige festival, så igen lever Danmarks hyggeligste op til sit navn.
Tak til alle gæster for at besøge Danmarks hyggeligste.
Tak til alle vores medhjælpere for at bruge en del af deres sommerferie på at lave Danmarks hyggeligste.
Tak til alle musikere for jeres dejlige musik oplevelser.
Tak til Sponsorer, leverandører, samarbejdspartnere og øens foreninger som alle er med til at skabe Danmarks hyggeligste.
For at følge op på dette års succes er billetsalget til 2017 allerede startet.

Billetter kan købes via Ticketmaster. www.ticketmaster.dk Early bird 4 dages billetter til 1125 kr. blev meget hurtigt udsolgt.

Pris for 4-dages billet er nu: 1.280,-kr.

Vi håber at se jer alle igen i uge 29 2017 til endnu en forrygende udgave at Danmarks hyggeligste.

Følg med på facebook eller samfest app

ÅBNINGSTIDER

Adresse:
​Samsø Festival Forening
​Strandskoven 7C
​8305 Samsø
​info@samfest.dk

CVR: 17 87 79 84

Telefon: 86 59 18 15
Besvares så vidt muligt dagligt
09.00-18.00
Kontoret:

Fredag 10.00-15.30

GLEMTE SAGER

Mistede ejendele på Samsø Festival bliver indleveret til politiet på Samsø. Politiet kan kontaktes på 87 92 14 48